maanantai 28. tammikuuta 2013

Viikon teema: riiittävä uni

Olen huomannut olevani iltapäivisin aivan todella väsynyt. Silmiä kirvelee tietokoneen ruutua katsoessa, haukotuttaa eikä ajatus meinaa kulkea lainkaan. Tämä alkaa aina puoli neljän aikaan. Nukkumaan käynti venähtää usein puoleen yöhön ja herätys on vähän kuuden jälkeen. Tähän mahdollisesti vielä muutama lasten aiheuttama herääminen. Ei ihme jos väsyttää!

Tällä viikolla ajattelin keskittyä saamaan enemmän unta. Nukkumaan mielellään kymmeneltä, viimeistään 22.30. Katsotaan, miten vaikuttaa! Ja sitähän sanotaan, että uni on tärkeää, jos laihduttaa. Itse en varsinaisesti laihduta, mutta en usko, että uni olisi pahaksi muunkaanlaisessa vartalonmuokkausprojektissa!

3 kommenttia:

  1. Itse olen tosi herkkä unien vaihtelulle. Herään nytkin, lomalla ollessani herätyskellon kanssa, ettei unta tule "liikaa". Oon huomannut että 8 tuntia on se mun uni-aika, välillä nukun 9 jos edellinen yö on ollut paljon lyhyempi. Toimii mulla, mutta kun meen nukkuu klo 22 muunnin se vähän koomista laittaa kello soimaan klo 6:)

    VastaaPoista
  2. Uni on tosi tärkee, kroppa saa levätä oikein kunnolla. Itselläni ei enää yöherätyksiä oo, mutta uni meinaa silti jää dä liian vähälle.

    VastaaPoista
  3. Kuulostaa niin tutulta. Mäkin aina yritän mennä aikaisin nukkumaan mutta huonosti siinä yleensä onnistun. Ihan samalla lailla meen nukkumaan 22.30-24 ja ylös aina klo 6. Kyllä sen sitten olossa huomaa jos on mennyt jo 22 sänkyyn, joten hyväksi ois siitä tulisi tapa.

    VastaaPoista